Marknadsföring är inte gratis. Det tar tid att bygga upp organisk trafik och det är smart att ta hjälp av både annonser och experter. Sänk elkostnaderna så får du pengar över att lägga på roligare saker, som marknadsföring som får ditt företag att växa.
Byt elbolag och sänk elkostnaderna
Det absolut enklaste sättet att sänka dina elkostnader är genom att byta till ett billigare elbolag. Ett bra första steg. Hos elbolaget Tibber.com/se/ blir det inte bara billigare, utan du får också mycket egenkontroll över elförbrukningen genom deras geniala app. Har du elbil kommer du att spara än mer pengar, då elbilen kommer att laddas för halva priset genom smartladdning. Gå in på Tibber.com/se/ och sänk dina elkostnader redan idag. Så får du pengar över till viktigare saker.
Mer pengar till marknadsföring
Som företagare är det viktigt att verkligen satsa på marknadsföringen, särskilt om du driver en webbshop eller på annat sätt främst har företaget online. Det bästa är naturligtvis organisk trafik, men det tar tid och pengar underlättar definitivt. Du behöver kunskap om de olika plattformarna och kunna skapa bra och snygga inlägg. Idag bör du också lägga pengar på program som hjälper dig att hitta de bästa sökorden, vad som trendar och plattformar som hjälper dig att analysera dina sociala medier. Det tar tid och är inte gratis, i alla fall inte om du vill komma igång snabbt.
Förutom att Tibber.com/se/ hjälper dig att sänka dina elkostnader, så gör de det billigare att köpa och köra elbil. Elbil är faktiskt en form av marknadsföring. Ett företag som kör elbil uppfattas som klimatsmart. Ta en selfie på dig och elbilen när du ska iväg och lägg upp på sociala medier. Det gör att du och företaget uppfattas positivt. Ni bryr er om omvärlden och försöker minska på klimatavtrycken. Just grön marknadsföring är väldigt effektivt och kommer växa än mer.
Effektiv digital marknadsföring
Internet ger alla företagare samma möjligheter: Alla kan använda de stora plattformarna helt gratis. För att din digitala marknadsföring ska vara effektiv är det viktigt att du har en plan och fokuserar på din målgrupp. Du måste ha en särskild kundgrupp som du vänder dig till. De företag som lyckas vågar nischa sig. Istället för att du försöker sälja till alla, så ska du bara rikta dig mot de personer och företag som kommer ha nytta av dina produkter och tjänster. Då kommer du mycket snabbare att se resultat.